Adidas se díky růstu tržeb vrátil ve čtvrtletí k zisku
Čistý zisk výrobce sportovního oblečení a obuvi Adidas ve druhém čtvrtletí činil 387 milionů eur...
Čistý zisk výrobce sportovního oblečení a obuvi Adidas ve druhém čtvrtletí činil 387 milionů eur (9,8 miliardy Kč) po ztrátě 243 milionů eur ve stejném období loni. Zpět do zisku pomohla firmě obnova poptávky se slábnoucí pandemií nemoci covid-19, která zvýšila tržby. Společnost zároveň v dnešním prohlášení zlepšila výhled na celý letošní rok.
Tržby se zvýšily o více než 50 procent na 5,1 miliardy eur. S výjimkou Číny byly vyšší ve všech regionech. V Číně tržby bez zahrnutí vlivu změn směnných kurzů klesly o 16 procent. Přispěl k tomu částečně bojkot západních značek kvůli bavlně z Ujgurské autonomní oblasti, ale také skutečnost, že v Číně již loni trh v tomto čtvrtletí oživoval z pandemie. Tržby v Severní Americe a Evropě, Blízkém východě a severní Africe se téměř zdvojnásobily.
Za celý letošní rok očekává Adidas zvýšení tržeb bez zahrnutí vlivu změn směnných kurzů o 20 procent, předtím uváděl, že čeká růst o 17 až 19 procent. Čistý zisk má činit 1,4 miliardy až 1,5 miliardy eur proti původně očekávaným 1,25 miliardy až 1,45 miliardy eur, napsaly agentury DPA a Reuters.
Zdroj: ČTK
"Společnost Adidas představila svou novou strategii Own the Game. V rámci této strategie chce výrazně zvýšit tržby a zisk. Zaměřit se chce hlavně na fotbal, běh, trénink, outdoor a životní styl."