Tomáš Havryluk: Pro Alzu je klíčový gen přizpůsobivosti
Tomáš Havryluk, místopředseda představenstva Alza.cz a.s. vystudoval softwarové inženýrství na Českém vysokém učení technickém v Praze. Ještě během studií, v roce 2007, nastoupil do společnosti Alza.cz, kde zakládal její IT oddělení a stál u zrodu mnoha inovací, které nastavily nové standardy české e-commerce. Během sedmi let se stal členem nejužšího vedení firmy jako místopředseda představenstva. Z této pozice v současné době řeší zejména strategické projekty společnosti a zodpovídá za její hospodaření.
V rozhovoru s ním se dozvíte:
- Jakými největšími milníky si Alza dosud prošla?
- Jak Alza prožívala období v Covidu a co se naučila?
- Předběhly Alzaboxy svou dobu? Stanou se přirozenou infrastrukturou pro doručování?
- Co stojí za boomem e-commerce a prodávání online? A co se nyní přes internet prodává nejvíce?
- Jaké segmenty jsou pro prodej online komplikovanější než jiné?
- Jak Alza proniká do nových segmentů? Které momentálně rostou nejrychleji?
- Jak jsme na tom v Česku se skladovacími prostory pro e-commerce?
- Může dojít k výraznému odklonu od fyzického nakupování v retailu?
- Jak se projevuje sezónnost v podnikání Alzy?
- Znamená "Black Friday" příležitost k opravdu výhodnému nákupu, nebo jde o nafouknutou bublinu?
- Funguje i v online prostředí elasticita ceny? Platí, že nižší cena vždy zvýší prodeje?
- Jaká data Alza sleduje a vyhodnocuje?
- Jak se daří při aktuálním růstu firmy hledat kvalitní zaměstnance?
- Jak se mu daří delegovat své vize na kolegy? Vede rád?
- Jaké očekává letošní Vánoce?
- Bude Alza dále expandovat? Čím se od sebe trhy liší?