Václav Loula: Ropa je nervózní komodita
Václav Loula pracoval v letech 1979–1981 na pozici vedoucího odboru řízení a kontroly jakosti společnosti Chemopetrol. V letech 1982–1992 působil jako specialista pro národohospodářské koncepce pro oblast ropy a petrochemie. V letech 1992–1993 byl vedoucím odboru marketingu a tiskový mluvčí pro společnost Benzina. V dalších letech byl obchodním ředitelem, ředitelem pro jakost a vnější vztahy Benziny a od roku 2015 až do současnosti je poradcem, expertem a uznávaným odborníkem v petrolejářském průmyslu. Současně působí také jako odborný mluvčí ČAPPO a předseda Výboru pro certifikaci výrobků. Se Štěpánem se setkali na jedné ze společenských akcí automobilového fondu a zapovídali se o automobilismu i ekonomice. "Slovo dalo slovo", padlo pozvání a vznikl tento zajímavý rozhovor ve studiu na atraktivním témata kolem pohonných hmot, která rezonují současnou společností.
V rozhovoru s ním se dozvíte:
- Jak se dívá na současnou situaci kolem ropy jako strategické suroviny?
- Co především ovlivňuje její cenu? A co jí tvoří?
- Co má vliv na její spotřebu ve společnosti?
- Lze jí jednoduše vytěsnit?
- Bude poptávka klesat a nebo spíše poroste?
- Může být na trhu ropy přebytek?
- Jsou pohonné hmoty všude stejně kvalitní?
- Jaké základní parametry stávající normy předepisují?
- Liší se nafta, kterou běžně tankujeme, v létě a v zimě?
- A proč nafta v zimě může být dražší než v létě?
- Jak se dívá na problematiku bio složek v pohonných hmotách a palivo E10?
- Co může způsobovat rozkol v cenách na pumpách? Proč je palivo na dálnicích dražší?
- Jaký má názor na plně syntetická paliva? Mohou být alternativou?
- Jsou při našem energetickém mixu elektrická auta skutečně ekologičtější?
- Může být vodík palivem budoucnosti? Mohl by pohánět i spalovací motory?
- A jak vidí budoucnost plynu?
- Jak komentuje AdBlue a jeho nedostatek?