Adidas zvýšil tržby o 16 procent
Letos čeká další růst díky oživení v Číně, kde se loni stal terčem bojkotu západních...
Německý výrobce sportovního oblečení a obuvi Adidas loni zvýšil tržby bez vlivu kurzových výkyvů o 16 procent na 21,2 miliardy eur (540 miliard Kč). Letos čeká další růst díky oživení v Číně, kde se loni stal terčem bojkotu západních značek čínskými spotřebiteli. Postihne ho ale výpadek obchodů v Rusku, kde kvůli ruské invazi na Ukrajinu do odvolání zavřel obchody a přerušil i internetový prodej. Firma to uvedla ve svém dnešním sdělení.
Adidas předpokládá, že tržby letos porostou po očištění od výkyvů směnných kurzů o 11 až 13 procent. Prognóza zahrnuje riziko výpadku až 250 milionů eur z obchodu v Rusku a Společenství nezávislých států. To odpovídá zhruba 50 procentům celkových tržeb společnosti v regionu.
V samotném čtvrtém kvartálu se tržby po očištění od výkyvů směnných kurzů snížily o tři procenta na 5,1 miliardy eur. Na vině byly problémy s dodavatelskými řetězci, situace v Číně i vyšší náklady. Zisk klesl téměř o 14 procent na 123 milionů eur.
V Rusku Adidas provozuje asi 500 obchodů, což je čtvrtina z jejich celkového počtu. Možný výpadek obchodů v Rusku představuje asi jeden procentní bod růstu celé firmy.