Automobilka Stellantis je optimistická ohledně značky Opel
Věří, že Opel bude moci i nadále fungovat jako samostatná značka...
Mezinárodní automobilová skupina Stellantis je optimistická ohledně vyhlídek své německé divize Opel. Věří, že Opel bude moci i nadále fungovat jako samostatná značka. V rozhovoru s německým časopisem Automobilwoche to řekl šéf evropských aktivit skupiny Uwe Hochgeschurtz.
"Jsem spokojený s touto značkou i s jejím sortimentem," řekl Hochgeschurtz. "Existuje tu velký prostor pro rozvoj," dodal. Upozornil, že designové centrum Opelu v německém Rüsselsheimu patří mezi nejmodernější ve skupině Stellantis. Továrny Opelu v Německu jsou podle něj stabilně vytížené, takže mají zabezpečenou budoucnost.
Hochgeschurtz rovněž uvedl, že za nynějším poklesem tržního podílu značky Opel stojí především nedostatečné kapacity pro přepravu vyrobených vozů k prodejcům. "Máme zákazníky, máme hotové automobily, ale nedostaly se tam, kam bylo potřeba," prohlásil. "Kvůli nedostatku řidičů kamionů máme omezenou přepravní kapacitu. Proto jsme nabídli prodejcům, aby si sami automobily vyzvedávali v našich skladech," dodal.
Za dobré exportní trhy pro značku Opel označil Hochgeschurtz Latinskou Ameriku, severní Afriku a Turecko. "Základním trhem je však Evropa," dodal.
Skupina Stellantis vznikla začátkem roku 2021 spojením italsko-americké automobilky Fiat Chrysler Automobiles (FCA) a francouzského konkurenta PSA. Ten v roce 2017 koupil ztrátovou značku Opel od americké automobilky General Motors. Spojení FCA a PSA přivedlo dohromady značky Peugeot, Citroën a Opel se značkami Fiat, Chrysler, Jeep, Dodge, Maserati, Alfa Romeo či Ram.
Zdroj: ČTK