Čínská společnost Alibaba reorganizuje elektronické obchodování
Čínský internetový prodejce Alibaba reorganizuje své mezinárodní a domácí aktivity zaměřené na e-commerce...
Čínský internetový prodejce Alibaba reorganizuje své mezinárodní a domácí aktivity zaměřené na e-commerce, tedy elektronické obchodování, a mění i finančního ředitele. Změny přicházejí v době, kdy se čínský gigant potýká se silnou konkurencí, zpomalením ekonomiky a zásahy regulátorů, uvedla dnes agentura Reuters.
Alibaba vytvoří dvě nové divize. Jedna se zaměří na mezinárodní digitální obchod a druhá na digitální obchod v Číně. Podle společnosti je cílem snaha o větší flexibilitu a urychlení růstu.
Mezinárodní divize bude zahrnovat stránky AliExpress zaměřené na prodej zboží drobným zákazníkům v Evropě a Jižní Americe, podnik v jihovýchodní Asii Lazada a stránky Alibaba.com, které jsou více zaměřené na prodej firemním klientům v zahraničí. Změna je považována za součást cíle Alibaby učinit z globalizace důležitou oblast, na kterou se chce zaměřit vedle cloudových služeb a prodeje domácím spotřebitelům.
Čínská divize digitálního obchodu bude zahrnovat dva hlavní trhy firmy. Jedním je Tmall pro zavedené značky, druhým Taobao, která nabízí služby všem zájemcům o prodej.
Firma také oznámila, že od dubna se novým finančním ředitelem stane Toby Xu. Ten nastoupil do Alibaby před třemi lety, kam přešel z poradenské společnosti PwC.
Alibaba v listopadu snížila odhad ročního růstu tržeb, který má být nyní nejpomalejší od jejího vstupu na burzu v roce 2014. Firmu zasáhl slabší růst ekonomiky a tvrdá konkurence. Letos také zaznamenala nejpomalejší růst tržeb při své hlavní nákupní události, kterou je den nezadaných (Singles Day).
Čínští regulátoři také zasáhli proti technologickým a dalším sektorům, zejména v souvislosti s antimonopolním chováním. V dubnu dostala Alibaba rekordní pokutu 18 miliard jüanů (63,4 miliardy Kč) za zneužívání dominantního postavení na trhu.