Google rozšířil program pro placení médiím do Japonska
Americká internetová společnost Google rozšířila svůj program pro placení médiím do Japonska...
Americká internetová společnost Google rozšířila svůj program pro placení médiím do Japonska. Díky službě News Showcase tam jeho uživatelé získají přístup ke zprávám od více než 40 listů a tiskových agentur. Informovala o tom dnes agentura Kjódó. Google se na podobném uspořádání už dříve dohodl v některých evropských zemích včetně České republiky, a také v zemích Jižní Ameriky.
Uživatelé Googlu získají přístup k obsahu japonských médií, jako je list Asahi šimbun nebo agentura Kjódó. Jaký poplatek za to bude Google japonským médiím odvádět, nebylo zveřejněno. Služba News Showcase bude dostupná na stolních počítačích i v chytrých telefonech.
Každé médium bude nabízet několik titulků s odkazem na své stránky. Vydavatelé, kteří poskytují pouze placený obsah, se budou moci rozhodnout, zda jej touto cestou volně zpřístupní, nebo ne.
Google přichází s programem News Showcase v době, kdy jemu samotnému rostou příjmy z reklamy, zatímco vydavatelům příjmy klesají kvůli nižšímu zájmu o tištěná média. Očekává se, že licenční program příjmy vydavatelů zvýší a zvedne i zájem o předplatné.
Google přišel se službou News Showcase loni v říjnu, od té doby se do ní zapojilo na 1000 různých médií z více než desítky zemí, včetně agentury Reuters a mediální společnosti News Corp, která je mateřskou společnosti deníku The Wall Street Journal (WSJ). Technologický gigant předpokládá, že do služby od jejího spuštění po následující tři roky vloží miliardu dolarů (21,5 miliardy Kč).
V České republice Google uzavřel licenční dohody s pěti vydavatelskými domy. Země se tak v dubnu stala prvním státem ve střední a východní Evropě, v níž Google tento produkt uvádí na trh.
Zdroj: ČTK
"Velké technologické společnosti byly nejsilnějšími globálními hráči už před koronavirovou krizí. Pandemie jejich dominanci ještě posílila, protože urychlila přechod z reálného do virtuálního světa."