Kofole vzrostly za tři čtvrtletí tržby meziročně o 4,8 procenta
Nápojářské skupině Kofola vzrostly za tři čtvrtletí tržby meziročně o 234,3 milionu korun, tedy 4,8 procenta, na 5,07 miliardy...
Nápojářské skupině Kofola vzrostly za tři čtvrtletí tržby meziročně o 234,3 milionu korun, tedy 4,8 procenta, na 5,07 miliardy korun. Ukazatel EBITDA (provozní zisk před odpisy) jí stoupl o 80,6 milionu na 986,4 milionu korun, nárůst představuje 8,9 procenta. V létě se skupině dařilo na českém i slovenském trhu, za meziročním růstem tržeb ale stojí hlavně jadranský region. Kvůli výraznému růstu cen vstupů společnost v Česku a na Slovensku zdražila vybrané produkty. Kofola to dnes oznámila v tiskové zprávě.
Odhady finálního výsledku ukazatele EBITDA za rok 2021 management firmy zpřesnil na rozmezí 1,08 až 1,12 miliardy korun. "Zároveň nám to umožňuje na listopadové valné hromadě navrhnout výplatu dividendy ve výši 13,50 Kč na akcii," uvedl finanční ředitel Skupiny Kofola Martin Pisklák. Stejná dividenda byla i loni.
Kofola uvedla, že celý rok čelí výraznému růstu cen řady klíčových vstupů, zejména energií, dopravy, obalových materiálů a cukru. V Česku a na Slovensku na to už reagovala zvýšením cen vybraných produktů. "Skupina se připravuje na spuštění systému zálohování PET lahví a plechovek na Slovensku a stala se jedním ze zakladatelů Iniciativy pro zálohování těchto obalů v Česku," uvedla firma.
V samotném třetím čtvrtletí tržby Kofole meziročně vzrostly o 34 milionů na 2,11 miliardy korun. Loňský výsledek tak překonaly o 1,6 procenta. "Letošní letní sezona se nám prodejně vydařila ještě o trochu lépe než ta loňská, která byla rekordní. Podařilo se nám díky dobře připraveným aktivitám a kampaním opět využít přítomnost domácích turistů v Česku a na Slovensku. Stejně jako turistů z celé Evropy, kteří se vrátili na dovolené do Chorvatska a Slovinska," komentoval výsledky generální ředitel Skupiny Kofola Jannis Samaras.
V jadranském regionu narostly tržby o 13,3 procenta a provozní zisk EBITDA o 16 procent. K návratu turistů do atraktivních oblastí Chorvatska a Slovinska přispělo zrušení protiepidemických opatření. "V kombinaci s dobře připravenými marketingovými a prodejními aktivitami se to pozitivně projevilo na růstu prodejů především v Chorvatsku, které rostly dvouciferným tempem," uvedl generální ředitel společnosti Radenska Adriatic Marián Šefčovič.
Letní prodejní jedničkou na českém i slovenském trhu je podle firmy dlouhodobě čepovaná Kofola, která je k dostání na více než 15.000 prodejních místech. "V letošním roce se nám podařilo jejich počet opět navýšit a společně s uvedením úspěšných novinek kompenzovat mírně klesající trh nealkoholických nápojů," uvedl generální ředitel společnosti Kofola ČeskoSlovensko Daniel Buryš.
Kofola je jedním z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů ve střední Evropě, má 11 výrobních závodů na pěti evropských trzích. K výrobkům firmy vedle stejnojmenného nápoje patří nápoje značek Rajec, Jupí, Vinea, Jupík, Semtex nebo Top Topic. Do skupiny patří síť UGO, český výrobce směsí z léčivých rostlin Leros, slovinská společnost Radenska a chorvatský výrobce minerálních vod Studenac. Kofola má téměř 2000 zaměstnanců.