Louis Vuitton zvýší ceny
Jedna z největších značek luxusních doplňků na světě patří k prvním, které zdražují...
Francouzský prodejce luxusního zboží Louis Vuitton ve středu celosvětově zvýší ceny. Reaguje tak na rostoucí náklady na výrobu i na dopravu, řekla dnes agentuře Reuters mluvčí jejího čínského zastoupení. Jedna z největších značek luxusních doplňků na světě patří k prvním, které zdražují, aby v prostředí rostoucích nákladů ochránily marže a zůstaly v zisku.
Zvýšení cen se dotkne obchodů Louis Vuitton po celém světě. Zahrne kožené zboží, módní doplňky a parfémy, uvedla mluvčí. Bližší podrobnosti k rozsahu růstu cen ale nesdělila. "Úprava cen zohledňuje změny ve výrobních nákladech, surovinách, dopravě a také inflaci," uvedla firma.
Někteří blogeři na čínských sociálních sítích napsali, že cena některých modelů kabelek, jako například Capucines a Neverfull, v Číně vzroste o 20 a více procent. Zdroj ale neuvedli. Uvedené kabelky se teď prodávají za 46.500 jüanů (zhruba 158.000 Kč) a 12.000 jüanů (zhruba 41.000 Kč).
Firmy vyrábějící luxusní zboží těžily v čase pandemie z rostoucí poptávky po špičkové módě a doplňcích. Chanel v loňském roce zvýšil ceny některých svých kabelek třikrát. Jeho populární kabelka Classic Flap, která se teď prodává za 8200 USD (177.000 Kč), je téměř o 60 procent dražší než před pandemií v roce 2019.