McDonald's zvýšil tržby o 14 procent
Firma těžila z toho, že se jí podařilo udržet ceny níž než konkurence...
Americký řetězec restaurací s rychlým občerstvením McDonald's zvýšil ve druhém čtvrtletí tržby o 14 procent na 6,5 miliardy dolarů (140 miliard Kč), a překonal tak odhady. Firma těžila z toho, že se jí podařilo udržet ceny níž než konkurence. Pomohla jí i marketingová kampaň na oslavu narozenin jejího velkého fialového maskota. Vyšší byl také zisk. Společnost to uvedla ve svém dnešním sdělení.
Čistý zisk se za čtvrtletí téměř zdvojnásobil na 2,3 miliardy dolarů. Bez započtení jednorázových položek společnost vydělala 3,17 dolaru na akcii, což překonalo odhady analytiků, kteří počítali se ziskem 2,78 USD na akcii. Firma ale před rokem musela nést vysoké náklady v souvislosti s prodejem svých aktivit v Rusku po začátku války na Ukrajině.
Očekávání analytiků podle společnosti FactSet bez problémů překonaly i celosvětové tržby v obchodech otevřených alespoň rok. Ty v období mezi dubnem a červnem vzrostly téměř o 12 procent, zatímco odhad byl 9,4 procenta.
Zájem zákazníků neutlumilo ani zvýšení cen některých položek ve Spojených státech. Příznivý byl také prodej ve Velké Británii, Německu a v Číně.
Akcie McDonald's před zahájením obchodování na burze v New Yorku vykazovaly růst zhruba o dvě procenta. Od začátku roku posílily o více než deset procent.
Zdroj: ČTK