Prodej aut z koncernu Volkswagen klesl o 38 procent
Na společnost nadále doléhá zejména nedostatek čipů, ale i koronavirová omezení v Číně...
Automobilovému koncernu Volkswagen klesl v dubnu v meziročním srovnání prodej aut o 37,8 procenta na 516.500 vozů. Na společnost nadále doléhá zejména nedostatek čipů, ale i koronavirová omezení v Číně, kde prodej klesl téměř o 50 procent. Za první čtyři měsíce dodal Volkswagen zákazníkům 2,41 milionu osobních a nákladních aut a autobusů, což je o 26 procent méně než loni. Automobilka to uvedla ve svém dnešním sdělení.
V západní Evropě se prodej vozidel z Volkswagenu v dubnu propadl téměř o 29 procent a ve střední a východní Evropě o 55,5 procenta. V Severní Americe se prodej snížil zhruba o čtvrtinu. Zvýšil se pouze prodej v regionu Asie a Tichomoří bez Číny, a to o 12 procent.
Pokles v dubnu zaznamenaly všechny značky, vyjma Lamborghini/Bentley. Prodej hlavní značky VW se v dubnu snížil o 40 procent. Zhruba stejným tempem klesl i prodej značky luxusních automobilů Audi. Prodej značky Škoda se snížil o 37,4 procenta a Porsche o 16 procent. Divizi užitkových vozů Traton klesl prodej o pětinu.