Prodej aut z koncernu Volkswagen klesl o 38 procent

Na společnost nadále doléhá zejména nedostatek čipů, ale i koronavirová omezení v Číně...

Prodej aut z koncernu Volkswagen klesl o 38 procent
 Redakce
Redakce

Automobilovému koncernu Volkswagen klesl v dubnu v meziročním srovnání prodej aut o 37,8 procenta na 516.500 vozů. Na společnost nadále doléhá zejména nedostatek čipů, ale i koronavirová omezení v Číně, kde prodej klesl téměř o 50 procent. Za první čtyři měsíce dodal Volkswagen zákazníkům 2,41 milionu osobních a nákladních aut a autobusů, což je o 26 procent méně než loni. Automobilka to uvedla ve svém dnešním sdělení.

V západní Evropě se prodej vozidel z Volkswagenu v dubnu propadl téměř o 29 procent a ve střední a východní Evropě o 55,5 procenta. V Severní Americe se prodej snížil zhruba o čtvrtinu. Zvýšil se pouze prodej v regionu Asie a Tichomoří bez Číny, a to o 12 procent.

Pokles v dubnu zaznamenaly všechny značky, vyjma Lamborghini/Bentley. Prodej hlavní značky VW se v dubnu snížil o 40 procent. Zhruba stejným tempem klesl i prodej značky luxusních automobilů Audi. Prodej značky Škoda se snížil o 37,4 procenta a Porsche o 16 procent. Divizi užitkových vozů Traton klesl prodej o pětinu.


Zdroj: ČTK
Reklama

Vědomosti dne

Proč cena zlata stále roste?

Zlato je cenný kov, který provází lidstvo po tisíciletí. Vždy bylo symbolem bohatství a napříč věky vždy dokázalo udržet svou hodnotu. A právě v tom spočívá jeho přitažlivost pro investory. Je to aktivum, které dlouhodobě obstálo přes všechny krize a ekonomické turbulence. Proč je zlato dobrá investice a proč jeho cena dlouhodobě roste?

Jak začít investovat

Investování je jedním ze způsobů, jak se účinně bránit proti inflaci a ochránit své peníze. Základem však je, poznat nejprve své možnosti, preference a stanovit si realistická očekávání. Váš investiční plán by měl počítat se třemi základy investování - výnosem, rizikem a likviditou.

Co je inflace a jak se projeví v investování?

Již druhá polovina roku 2021 přinášela první predikce možného turbulentního růstu cen v následujícím obdobím. V České republice v té době také začala pomalu stoupat míra meziroční inflace. Ze standardních z posledních let 2-3 % se inflace ke konci roku vyšplhala na 6,6 % a další růst na sebe nenechal dlouho čekat.

Reklama
Reklama