Šéf automobilky Stellantis varoval před dalším zavíráním závodů

Upozornil, že společnost se potýká s vyšší inflací a s náklady na elektrifikaci...

Šéf automobilky Stellantis varoval před dalším zavíráním závodů
 Redakce
Redakce

Pokud vysoké ceny elektromobilů způsobí, že automobilový trh klesne z úrovně před pandemií, bude nutné zavřít další závody na výrobu aut. Na veletrhu spotřební elektroniky CES v Las Vegas to novinářům řekl šéf nadnárodní automobilové společnosti Stellantis Carlos Tavares. Upozornil, že společnost se potýká s vyšší inflací a s náklady na elektrifikaci.

Pokud automobilka nebude optimalizovat nákladovou strukturu, nemůže absorbovat dodatečné náklady na elektrifikaci, což může způsobit růst cen aut a vést ke zmenšení trhu, řekl Tavares. "Pokud se trh zmenší, nebudeme potřebovat tolik továren. Pak také budeme muset učinit některá neoblíbená rozhodnutí," řekl.

Reklama

Šéf Stellantisu dodal, že automobilový průmysl musí absorbovat o 40 procent vyšší náklady na elektromobily. Rostoucí náklady spojené s elektrifikací automobilového trhu označil za nejvýznamnější problém, který ovlivňuje automobilový průmysl.

Stellantis má sídlo v Nizozemsku a minulý měsíc firma oznámila, že od 28. února zatím na dobu neurčitou přeruší provoz továrny na výrobu Jeepů v americkém státě Illinois. Bude také muset propouštět. Pokud se poptávka po autech opět zvýší, mohl by Stellantis rozhodnutí o budoucnosti závodu upravit, dodal Tavares.

Reklama

Automobilky pociťují tlak inflace, která brzdí některé kupující, i když situace na trhu s polovodiči, kterých bylo od pandemie nemoci covid-19 nedostatek, se začala zlepšovat. Prostředí vyšších úrokových sazeb, vysoké inflace a dalších ekonomických problémů začalo mít dopad na výrobce po celém světě, uvedla agentura Reuters.

Stellantis nemá jinou možnost než pokračovat ve snižování fixních, variabilních a distribučních nákladů, aby si udržel konkurenceschopnost a elektromobily se staly dostupnější pro střední třídu, řekl Tavares. Pokud by firma přestala pracovat na nákladech, do tří let by byla v problémech.

Stellantis také podle Tavarese uvažuje o zastavení výroby aut v Číně, která je největším automobilovým trhem na světě. Stellantis pokračuje v jednáních se svým čínským partnerem pro automobily Peugeot a Citroën. Setrvání v Číně s velkým objemem aktiv by představovalo velké riziko v případě eskalace geopolitického napětí se západním světem.

Skupina Stellantis je čtvrtým největším výrobcem automobilů na světě, vznikla začátkem roku 2021 spojením italsko-americké automobilky Fiat Chrysler a francouzského konkurenta PSA. Fúze přivedla dohromady značky Peugeot, Citroën, Opel a DS se značkami Fiat, Chrysler, Jeep, Dodge, Maserati, Alfa Romeo či Ram.


Zdroj: ČTK

Reklama

Vědomosti dne

Jak obchodovat s akciemi

Svět velkých financí a tradingu na burzách je nyní otevřenější, než kdy dřív. Investiční strategie, které byly dříve výsadou malé skupiny finančníků, jsou dnes přístupné každému, kdo si zřídí účet u brokera, kterých je celá řada. Než se ale investor vrhne do světa obchodování akcií, měl by znát základní termíny a principy.

Proč cena zlata stále roste?

Zlato je cenný kov, který provází lidstvo po tisíciletí. Vždy bylo symbolem bohatství a napříč věky vždy dokázalo udržet svou hodnotu. A právě v tom spočívá jeho přitažlivost pro investory. Je to aktivum, které dlouhodobě obstálo přes všechny krize a ekonomické turbulence. Proč je zlato dobrá investice a proč jeho cena dlouhodobě roste?

Jak začít investovat

Investování je jedním ze způsobů, jak se účinně bránit proti inflaci a ochránit své peníze. Základem však je, poznat nejprve své možnosti, preference a stanovit si realistická očekávání. Váš investiční plán by měl počítat se třemi základy investování - výnosem, rizikem a likviditou.

Reklama
Reklama