Škoda Auto loni vyrobila 780.000 aut

Což je o 22.000 aut méně než v předchozím roce...

Škoda Auto loni vyrobila 780.000 aut
 Redakce
Redakce

Škoda Auto loni celosvětově vyrobila téměř 780.000 vozů, což je o 22.000 aut méně než v předchozím roce. Celkem 636.000 vyrobených aut připadá na české závody automobilky v Mladé Boleslavi a Kvasinách. Okolo 56.000 vozů Škoda vyrobila v indických závodech. Vyplývá to z dnešní tiskové zprávy společnosti.

Mateřskému koncernu Volkswagen loni Škoda dodala 366.000 motorů, 894.000 převodovek a 206.000 vysokonapěťových bateriových systémů.

Reklama

Síť závodů vyrábějících modely Škoda zahrnovala v roce 2022 celkem 12 výrobních míst. Na konci příštího roku Škoda spustí montáž vozů Slavia a Kushaq také v nově budovaném závodě ve Vietnamu.

"Díky mimořádnému úsilí našich zaměstnanců se nám podařilo ve výrobních závodech po celém světě vyrobit téměř 780.000 vozů Škoda, a to i za současných neobvykle náročných podmínek. Tento úspěch dokazuje vysoké nasazení a flexibilitu našich zaměstnanců, kteří si za to právem zaslouží velké uznání. V roce 2023 budeme pokračovat v elektrifikaci a s jasně definovanými cíli: Do roku 2030 budou všechny tři české závody vyrábět elektrické komponenty nebo elektromobily," uvedl člen představenstva pro oblast výroby a logistiky Michael Oeljeklaus.

Reklama

V minulém roce vyrobila společnost ve svém hlavním závodě v Mladé Boleslavi přibližně 415.000 vozů modelových řad Fabia, Scala, Octavia, Octavia iV, Kamiq, EnyaqiV a Enyaq Coupé iV. Od května se v Mladé Boleslavi vyrábějí také bateriové systémy pro vozy na koncernové platformě MEB. Investice do nově vybudované výrobní linky je přibližně 130 milionů eur. Další montážní linku plánuje Škoda spustit již letos. Tímto krokem se celková kapacita zvýší o více než 340 procent na 1500 jednotek denně.

V závodě v Kvasinách vyrobila automobilka celkem 221.000 vozů Superb, Superb Combi, Superb iV, Karoq a Kodiaq. V závodě ve Vrchlabí vzniklo 538.000 automatických převodovek DQ200 s přímým řazením, které se montují do modelů české automobilky i do vozů dalších koncernových značek.

V závodě v Bratislavě vyrobila Škoda loni 16.000 vozů Karoq. V čínských závodech ve městech Čchang-ša, Nan-ťing, Ning-po a I-čeng vyprodukovala přibližně 42.000 vozů. a indických provozech v Púně a Aurangábádu to bylo 56.000 vozů Kushaq, Slavia, Octavia, Kodiaq a Superb.

V únoru 2022 rozhodlo představenstvo koncernu o zastavení výroby v Rusku i vývozu do Ruska na dobu neurčitou kvůli ruskému útoku na Ukrajinu. Toto rozhodnutí se týká obou ruských závodů v Nižním Novgorodu a Kaluze.

Škoda celosvětově zaměstnává 45.000 lidí. V současnosti nabízí zákazníkům více než deset modelových řad: Fabia, Rapid, Scala, Octavia, Superb, Kamiq, Karoq, Kodiaq, Enyaq iV, Enyaq Coupé iV, Slavia a Kushaq. V roce 2022 dodala zákazníkům celosvětově více než 731.000 vozů.


Zdroj: ČTK

Reklama

Vědomosti dne

Jak obchodovat s akciemi

Svět velkých financí a tradingu na burzách je nyní otevřenější, než kdy dřív. Investiční strategie, které byly dříve výsadou malé skupiny finančníků, jsou dnes přístupné každému, kdo si zřídí účet u brokera, kterých je celá řada. Než se ale investor vrhne do světa obchodování akcií, měl by znát základní termíny a principy.

Proč cena zlata stále roste?

Zlato je cenný kov, který provází lidstvo po tisíciletí. Vždy bylo symbolem bohatství a napříč věky vždy dokázalo udržet svou hodnotu. A právě v tom spočívá jeho přitažlivost pro investory. Je to aktivum, které dlouhodobě obstálo přes všechny krize a ekonomické turbulence. Proč je zlato dobrá investice a proč jeho cena dlouhodobě roste?

Jak začít investovat

Investování je jedním ze způsobů, jak se účinně bránit proti inflaci a ochránit své peníze. Základem však je, poznat nejprve své možnosti, preference a stanovit si realistická očekávání. Váš investiční plán by měl počítat se třemi základy investování - výnosem, rizikem a likviditou.

Reklama
Reklama