Streamovací služba Spotify najme stovky lidí, aby povzbudila prodej reklamy
Provozovatel největší světové služby pro streamování hudby Spotify najme stovky lidí v Evropě...
Provozovatel největší světové služby pro streamování hudby Spotify najme stovky lidí v Evropě, Austrálii a Kanadě, aby povzbudil prodej reklamy a zvedl příjmy od lidí, kteří si nepředplácejí jeho služby. Ti totiž tvoří většinu zákazníků. Řekl to šéf reklamního oddělení firmy Lee Brown.
"V Evropě, Austrálii a Kanadě zvyšujeme počet našich marketingových pracovníků v divizi prodeje reklamy o více než 70 procent," uvedl Brown. "Investujeme do naší reklamní činnosti. Pokud jde o dlouhodobou strategii, myslím si, že pryč jsou dny, kdy reklama tvořila méně než deset procent našich celkových příjmů,“ citovala ho agentura Reuters.
Spotify získává příjmy z předplatného a z reklamy zobrazované neplatícím uživatelům. Reklamní byznys utrpěl s příchodem pandemie, ale letos se vrací k růstu. Z 365 milionů aktivních uživatelů měsíčně tvoří ty s reklamou 210 milionů. To představuje zhruba 12 procent celkových příjmů.
Příjmy z reklamy zvyšuje i rostoucí obliba podcastů. Spotify jich ve druhém čtvrtletí nabízelo 2,9 milionu, což je nárůst téměř o 12 procent proti předchozím třem měsícům. Nejenže tak firma získává více uživatelů, ale tím, že podcasty bývají delší, dávají i více prostoru pro reklamu.
Podle analytiků softwarové společnosti Morningstar reklama nejenže firmě Spotify přináší příjmy, ale také jí snižuje náklady. "Vede k menšímu počtu přehrávaných skladeb a následně k nižším platbám licenčních poplatků,“ uvedli analytici.