Velká digitalizace maloobchodního řetězce
Obří maloobchodní síť Best Buy roste díky přechodu k e-commerce a její akcie budou nejspíš následovat.
Společnost Best Buy, jeden z největších prodejců elektroniky v USA, je velmi zdařilým příkladem transformace klasického maloobchodního řetězce v rostoucí e-commerce společnost zaměřenou na technologie a zákaznický servis. Společnost Best Buy při zachování svých více jak 1000 kamenných prodejen, dokázala významně navýšit svůj on-line prodej a zavedla úspěšný zákaznický prémiový program. Tato transformace, kdysi obyčejného maloobchodu, poskytuje při zajímavém ocenění atraktivní příležitost investice do kvalitní hodnotové společnosti.
O firmě
Best Buy je americký nadnárodní prodejce spotřební elektroniky se sídlem v Richfieldu v Minnesotě. Původně byl založen Richardem M. Schulzem a Jamesem Wheelerem v roce 1966 jako specializovaný audio obchod s názvem Sound of Music. Jak se sortiment obchodu rozrůstal, bylo potřeba změnit jméno. Současný název nese společnost od roku 1983. I když dodnes nabízí mnoho zboží zaměřeného na hudbu, zaměření je dnes už mnohem širší a obsahuje prakticky všechnu spotřební elektroniku. Podobně jako jiným prodejcům elektroniky i společnosti Best Buy prospěla doba pandemie. Její tržby vzrostly v roce 2020 o 8,3 % na 47 miliard dolarů ve srovnání s předchozím rokem – dost na to, aby se společnost letos posunula o devět míst v žebříčku Fortune 500 (66. místo). Zisk se mezitím vyšplhal o výrazných 16,7 %. Úspěch lze částečně připsat přechodu na home office, který vyvolal větší poptávku po kancelářském vybavení do domácností. Dnes má firma již přes 1000 kamenných prodejen a více než 100000 zaměstnanců nejen v USA, ale i v Mexiku a Kanadě. Dlouhodobě se také drží mezi 100 největšími podniky v Americe.
Příležitost
Majitelé této akcie mají možnost účastnit se masivního přerodu klasického maloobchodu v moderní e-commerce společnost. Prodejce očekává, že online nakupování bude v tomto roce představovat 40 % tržeb ve srovnání s pouhými 19 % o dva roky dříve. Tato změna s sebou obvykle nese výrazně vyšší dynamiku růstu a díky sníženým nákladům i vyšší ziskovost. Velký příslib do budoucna znamená i úspěšný věrnostní program. Ten umožňuje svým členům prioritní přístup k novinkám či nedostatkovému zboží, levnějším nákupům, servisu a podobně. Této služby pravidelně využívá více jak 3 miliony zákazníků a generují tak další zisk pro společnost. Její kamenné prodejny navíc našly další využití ve spolupráci s firmami jako například Amazon, které v nich mohou vydávat své zboží. Příští oznámení hospodářských výsledků firmy proběhne 23.3. V něm již bude zřejmý vliv digitalizace i úspěšného věrnostního programu.
Očekáváme proto nárůst hodnoty akcie o cca 38% pro následujících 12 měsíců + dividendový výnos ve výši 3% ročně.
*Výnosy minulé nejsou zárukou výnosů budoucích. BH Securities je licencovaný obchodník s cennými papíry a člen Burzy cenných papírů Praha, a. s. Společnost byla založena v roce 1993 a je subjektem regulovaným Českou národní bankou.
[sc:articleform id=1 articleid=2266]