Volkswagen zahájil rok 2014 rekordním výsledkem
Společnost BH Securities v říjnu 2013 nabídla investorům 3letý certifikát, který je vázán na výkonnost automobilového sektoru, resp. na akcie BMW, Daimler, Porsche a Ford Motor (F). Certifikát denominovaný v EUR nabízí podmíněný pololetní kupón ...
Společnost BH Securities v říjnu 2013 nabídla investorům 3letý certifikát, který je vázán na výkonnost automobilového sektoru, resp. na akcie BMW, Daimler, Porsche a Ford Motor (F). Certifikát denominovaný v EUR nabízí podmíněný pololetní kupón. Automobilka Volkswagen v lednu prodala 515 700 svých vozů, což bylo meziročně o 4,8 % více. Vůbec poprvé ve své historii tak zahájila rok s prodejem více jak 0,5 mil. vozů. Výsledky potvrdily, že hlavním trhem zůstává pro automobilku Asie, resp. především Čína, kde se prodalo 267 800 vozů. Meziročně tedy o 13,9 % více. Zotavování situace na automobilovém trhu v Evropě se nadprůměrně odrazilo u této zde dominantní automobilky. Zatímco celý trh meziročně vzrostl o asi 3 %, prodeje Volkswagenu se zvýšily o 7,9 % na 126 200 vozů.
V meziročním srovnání se naopak Volkswagenu opět nedařilo v Severní Americe, kde prodeje klesly o 10,6 %, resp. v USA o 19 % na 23 500 vozů. Pokles zaznamenala i Jižní Amerika (-21,3 %), resp. zde dominantní brazilský trh, kde se prodalo 35 900 vozů (-22,1 %).
Růstová čísla za leden reportovaly už i další koncernové značky. Audi zvýšilo prodeje o 11,7 % na 124 850 vozů, když největší procentuální nárůst naopak zaznamenalo ve zmiňované Brazílii (+133,5 %). I tak se zde vlastně jedná o nevýznamných 1 109 vozů. Zajímavější nárůst tak předvedlo zejména domácí Německo, kde se prodalo 17 426 vozů Audi (+19,3 %). Automobilka díky poptávce musela nasadit i mimořádné směny, se kterými počítá i v únoru. Zmínit je nutné opět dominující čínský trh s 44 526 prodanými vozy Audi (+8,2 %).
Koncernové Porsche zvýšilo prodeje nejméně výrazně, resp. o 1,4 % na 12 225 vozů. V Německu sice prodeje vzrostly o 10 %, v celé Evropě však zaznamenaly pokles (-7,8 %), podobně jako v USA (-7,8 %). Vše tak zachraňoval střední východ a Asie, resp. samotný čínský trh absorboval 4 035 vozů Porsche (+29,2 %).
Konkurent Audi koncern BMW prodal celkem téměř 133 tis. vozů (+7,8 %), resp. své značky přes 117 tis. (+9,2 %).
Koncern Daimler pak uvedl, že vozů Mercedes prodal necelých 110 tis. (+15 %) a z německého „luxusního“ tria byl tak sice poslední, ale meziročně zaznamenal nejvyšší růst.
Americký Ford dosud zveřejnil údaje o lednových prodejích zatím jen na vybraných trzích. V Británii prodal meziročně o 11 % více vozů, resp. 21 792, když např. Fiesta a Focus zde byly nejprodávanějšími osobními vozy. Na svém domovském trhu v USA Ford prodal „jen“ 154 644 vozů (-7 %) a zaostal tak za očekáváním investorů. Nutno dodat, že řadu sektorů ekonomiky byla v lednu v USA negativně ovlivněna abnormálně chladným počasím.
Společnost BH Securities v říjnu 2013 nabídla investorům 3letý certifikát, který je vázán na výkonnost automobilového sektoru, resp. na akcie BMW, Daimler, Porsche a Ford Motor (F). Certifikát denominovaný v EUR nabízí podmíněný pololetní kupón 6,50 EUR z každých 100 EUR nominální hodnoty. Ochranná bariéra pro výplatu jistiny je stanovena na 60 % počáteční hodnoty zmiňovaných titulů (jinými slovy původní investice je plně chráněna až do případného 40 % poklesu titulů v okamžiku splatnosti certifikátu).