Walmart zvýšil čtvrtletní zisk
Spotřebitelé podle managementu více utrácejí za levnější varianty produktů...
Americký řetězec Walmart, který je největším maloobchodním prodejcem na světě, zvýšil v prvním čtvrtletí provozní zisk o 17,3 procenta na 6,24 miliardy dolarů (136,9 miliardy Kč). Firma o tom dnes informovala ve své výsledkové zprávě. Spotřebitelé podle managementu více utrácejí za levnější varianty produktů, firma proto mohla zlepšit celoroční výhled hospodaření.
Analytici se obávali, že na hospodaření maloobchodních firem nepříznivě dolehne inflace, kvůli které lidé více šetří. Walmart ale udržuje ceny základního zboží nízko, aby lépe odrážel konkurenci, jako jsou řetězce Target a Kroger. Obchody se přitom nyní kvůli inflaci obecně potýkají s vyššími náklady, hlavně na pracovní sílu.
Tržby v amerických obchodech, které jsou otevřené alespoň jeden rok, Walmart v prvním čtvrtletí zvýšil bez započtení prodeje pohonných hmot meziročně o 7,4 procenta. Analytici čekali růst o 5,25 procenta.
"Vidíme, že obchodní aktivita se určitě dál snižuje, protože spotřebitelé se možná zaměřují na levnější potraviny nebo na menší balení," řekl agentuře Reuters finanční ředitel Walmartu John Rainey. "Také ale vidíme, že se nám ve čtvrtletí i nadále dařilo více prodávat privátní značky," dodal.
Příznivé výsledky jsou v ostrém kontrastu s prognózou, kterou na druhé čtvrtletí zveřejnil menší rival Target. Příčinou je podle něj slabá spotřebitelská poptávka. Walmart naopak očekává ve druhém čtvrtletí lepší vývoj, než předpokládali analytici. Nyní očekává celoroční zisk na akcii v rozmezí 6,10 až 6,20 USD proti předchozímu výhledu 5,90 až 6,05 USD. Analytici podle společnosti Refinitiv čekali v průměru zisk 6,16 USD na akcii.
Walmart zároveň předpokládá, že čisté tržby zvýší přibližně o 3,5 procenta, což je více než předchozí výhled. Tržby za prodej přes internet mu v prvním čtvrtletí vzrostly o 26 procent ve srovnání s jednoprocentním nárůstem před rokem a proti růstu o 17 procent v předchozím čtvrtletí.
Hrubá marže Walmartu klesla o 18 bazických bodů, neboť hlavní zboží tohoto řetězce zahrnuje potraviny s nízkou marží. Přesto byl pokles menší než pokles o 83 bazických bodů v předchozím čtvrtletí.
Zdroj: ČTK