Zákazníci odchází z obchodních center na internet
Podle srpnových dat očištěných o kalendářní vlivy došlo k meziročnímu zvýšení maloobchodních tržeb o...
Podle srpnových dat očištěných o kalendářní vlivy došlo k meziročnímu zvýšení maloobchodních tržeb o 4,1 procenta. Výrazný nárůst tržeb o 8,9 procenta byl zaznamenán u nepotravinářského zboží. U pohonných hmot se tržby zvýšily jen o 1,9 procenta a u potravin dokonce klesly o 1,2 procenta.
Z analýzy tržeb obchodníků je zřejmé, že se zákazníci budou postupně přesouvat z obchodních center na internet. Tento trend byl umocněn pandemií koronaviru, v rámci které se spotřebitelé naučili nakupovat v podstatě všechny druhy zboží a služeb přes online obchody. To se týká i seniorů, kteří jsou však stále k internetu skeptičtější než mladší generace.
[sc:mediahub id=361]
V srpnu internetové obchody vykázaly meziroční růst tržeb o 20,6 procenta. Dále se dařilo obchodníkům, kteří se orientují na prodej počítačových a komunikačních zařízení, výrobků pro domácnost, farmaceutického zboží a kosmetických přípravků. Kvůli nedostatku čipů se však nedaří dokončovat nové automobily, což se negativně odráží v prodejích. Tržby za prodej a opravy motorových vozidel meziročně klesly o 3,6 procenta.