Akcie - cenné papíry s podílem na zisku společnosti

Akcie jsou cenné papíry díky nimž se jejich držitel stává akcionářem, tedy spolupodílníkem, v dané akciové společnosti. Akcie se nakupují buď za nominální cenu v případě, že firma vydává první akcie, nebo za jejich tržní cenu na burze.

Akcie - cenné papíry s podílem na zisku společnosti
 Redakce
Redakce

Akcie jsou cenné papíry díky nimž se jejich držitel stává akcionářem, tedy spolupodílníkem, v dané akciové společnosti. Akcie se nakupují buď za nominální cenu v případě, že firma vydává první akcie, nebo za jejich tržní cenu na burze. Investor jejich nákupem vkládá určitý kapitál do společnosti a za to se pak může podílet na jejím zisku skrze pravidelnou výplatu dividendy, která je však proměnlivá. O její výplatě a výši hlasují každý rok akcionáři na valné hromadě. Na druhou stranu akcionáři neručí za závazky společnosti. Pokud se nerozhodnete pro akcie je možné nakoupit třeba státní dluhopisy či dluhopisy ze soukromého sektoru.

Reklama

Vědomosti dne

Jak obchodovat s akciemi

Svět velkých financí a tradingu na burzách je nyní otevřenější, než kdy dřív. Investiční strategie, které byly dříve výsadou malé skupiny finančníků, jsou dnes přístupné každému, kdo si zřídí účet u brokera, kterých je celá řada. Než se ale investor vrhne do světa obchodování akcií, měl by znát základní termíny a principy.

Proč cena zlata stále roste?

Zlato je cenný kov, který provází lidstvo po tisíciletí. Vždy bylo symbolem bohatství a napříč věky vždy dokázalo udržet svou hodnotu. A právě v tom spočívá jeho přitažlivost pro investory. Je to aktivum, které dlouhodobě obstálo přes všechny krize a ekonomické turbulence. Proč je zlato dobrá investice a proč jeho cena dlouhodobě roste?

Jak začít investovat

Investování je jedním ze způsobů, jak se účinně bránit proti inflaci a ochránit své peníze. Základem však je, poznat nejprve své možnosti, preference a stanovit si realistická očekávání. Váš investiční plán by měl počítat se třemi základy investování - výnosem, rizikem a likviditou.

Reklama
Reklama