Coca-Cola zaplatí 5,6 miliardy dolarů, aby ovládla značku BodyArmor
Americký výrobce nealkoholických nápojů Coca-Cola zaplatí 5,6 miliardy dolarů (124 miliard Kč), aby získal plnou kontrolu...
Americký výrobce nealkoholických nápojů Coca-Cola zaplatí 5,6 miliardy dolarů (124 miliard Kč), aby získal plnou kontrolu nad značkou nápojů pro sportovce BodyArmor. Informoval o tom list The Wall Street Journal s odvoláním na zdroje obeznámené se situací. Coca-Cola již ve firmě BodyArmor vlastní 30procentní podíl. Zbývajících 70 procent nyní podle zdrojů kupuje od zakladatelů podniku a investorů, včetně skupiny profesionálních sportovců, například basketbalisty Jamesa Hardena či baseballisty Mikea Trouta.
Transakce ohodnocuje celou společnost BodyArmor na osm miliard dolarů. Coca-Cola tímto krokem zostřuje konkurenční boj se značkou Gatorade, která trhu s nápoji pro sportovce dominuje a která je součástí rivala PepsiCo, píše The Wall Street Journal.
Zdroje uvedly, že zhruba 400 milionů dolarů za podíl ve firmě BodyArmor v rámci transakce získá pozůstalost legendárního basketbalisty Kobeho Bryanta, který do podniku investoval již v prvních letech jeho fungování.
Společnost BodyArmor vznikla v roce 2011. Bryant podle zdrojů do podniku investoval šest milionů dolarů a před svou smrtí při loňské havárii vrtulníků působil v jeho správní radě.