Facebook zrušil 16 000 účtů za prodej a nákup falešných recenzí
Provozovatel sociální sítě Facebook zrušil 16.000 účtů, protože na jeho...
Provozovatel sociální sítě Facebook zrušil 16.000 účtů, protože na jeho stránkách nabízely nebo prodávaly falešné recenze výrobků a služeb. Dnes to uvedl britský úřad pro ochranu hospodářské soutěže (CMA) s tím, že americká firma tak učinila na jeho druhý podnět. Facebook podle CMA také podnikl změny, aby se dal odhalovat a odstraňovat placený obsah, který by mohl uživatele uvádět v omyl.
"Na řešení problému jsme s CMA spolupracovali velmi intenzivně," řekl agentuře Reuters zástupce Facebooku. "Podvodné a klamavé aktivity včetně nabízení nebo obchodování s falešnými recenzemi nejsou na našich platformách povoleny," dodal.
Úřad CMA se na falešné recenze zaměřil od roku 2019. Tehdy také poprvé požádal Facebook a internetového prodejce eBay, aby prověřili své stránky, protože na nich našel důkazy o zavádějících spotřebitelských recenzích.
"Pandemie způsobila, že stále více lidí nakupuje on-line a miliony z nás čtou recenze, aby nám umožnily činit informovaná rozhodnutí, když nakupujeme. Proto jsou falešné a zavádějící recenze tak škodlivé," uvedl generální ředitel CMA Andrea Coscelli.
Facebook čelí kritice také za způsob, jak zachází s údaji uživatelů i za šíření podvodných informací a slovních útoků. Minulý týden se na internetu objevily už dříve uniklé osobní údaje 533 milionů uživatelů Facebooku a mezi nimi více než milionu Čechů.
"Kamenné prodejny se předělávají na výdejny zboží nakupovaného po internetu. Obchodníci, kteří nereflektují trend přechodu do online prostředí, jsou vytlačováni z trhu. V přímém přenosu tak můžeme sledovat radikální transformaci maloobchodního prodeje vyvolanou pandemií koronaviru."