Firma Bezvavlasy v 1. čtvrtletí meziročně zvýšila tržby
Provozní zisk EBITDA firmě stoupl o 29 procent na přibližně 11 milionů korun...
Prodejce vlasové kosmetiky a doplňků Bezvavlasy v letošním prvním čtvrtletí meziročně zvýšil tržby o 52 procent na asi 180 milionů korun. Provozní zisk EBITDA firmě stoupl o 29 procent na přibližně 11 milionů korun. Loni tržby společnosti Bezvavlasy proti roku 2021 vzrostly o 14 procent na zhruba 512 milionů korun a provozní zisk činil 34,1 milionu korun. EBITDA marže, tedy poměr provozního zisku k celkovým tržbám, v uplynulém roce byl 6,7 procenta. Vyplývá to z tiskové zprávy, kterou má ČTK k dispozici.
Na českém e-shopu firma v letošním prvním čtvrtletí vyřídila asi 53.000 objednávek, meziročně to byl nárůst o 29 procent. Celkově se Česko na on-line tržbách podílelo 74 procenty, trhy v Maďarsku a na Slovensku 26 procenty, stojí ve zprávě.
Letos firma plánuje dosáhnout meziročního nárůstu tržeb o 37 procent na 700 až 732 milionů korun a provozního zisku o 53 procent na 52 až 66 milionů korun. Tento rok také otevře nové distribuční centrum v Boru u Tachova, vyplývá ze zprávy. Do pěti let by společnost Bezvavlasy chtěla fungovat na více než deseti evropských trzích a pokořit hranici tržeb tří miliard korun.
Firma v únoru představila novou značku Bezvado, pod jejím názvem letos začne působit v Maďarsku, Chorvatsku a Rumunsku. V roce 2024 by se měla rozšířit na další čtyři trhy. V Česku a na Slovensku bude zachována značka Bezvavlasy, informovala firma. Od 1. září minulého roku jsou její akcie Bezva.pr obchodovatelné na trhu Start pražské burzy a na burze RM-Systém, uvedla dále.
Mezi další prodejce vlasové kosmetiky v Česku patří Mameradivlasy.cz nebo Pro-vlasy.cz. Šampony, kondicionéry a jiné zboží nabízí také e-shop Notino.cz.
Většina kadeřnictví a kosmetických služeb od 1. ledna nabízí v průměru o desetinu vyšší ceny než loni, uvedla již dříve Asociace kosmetických a kadeřnických oborů ČR. Na službách se podle ní klienti snaží ušetřit, a to nejčastěji tak, že prodlužují intervaly mezi jednotlivými návštěvami. V salonech také méně utrácí za vlasové a kosmetické produkty pro domácí použití, vyplynulo z průzkumu asociace.
Zdroj: ČTK