Hyundai chce v roce 2035 ukončit prodej aut se spalovacím motorem v Evropě
Jihokorejská automobilka Hyundai Motor, která vyrábí automobily rovněž v České republice, se zavázala...
Jihokorejská automobilka Hyundai Motor, která vyrábí automobily rovněž v České republice, se zavázala, že do roku 2045 dosáhne uhlíkové neutrality. V Evropě hodlá v roce 2035 přestat prodávat automobily se spalovacím motorem. Firma o tom informovala v rámci mnichovského autosalonu. Oznámila rovněž, že její česká továrna se v příštím roce stane prvním závodem firmy, který bude využívat elektřinu pouze z obnovitelných zdrojů.
"Hyundai Motor je odhodlána udělat správnou věc pro svět," uvedla jihokorejská společnost v tiskové zprávě. "Klimatické změny jsou nepopiratelnou výzvou, která ode všech vyžaduje maximální a bezodkladnou pozornost. Hyundai Motor se zavazuje dosáhnout do roku 2045 uhlíkové neutrality u svých produktů i aktivit," dodala.
Mluvčí závodu Hyundai Motor Manufacturing Czech v Nošovicích na Frýdecko-Místecku Petr Michník řekl, že přechod na kompletní výrobu aut bez spalovacích motorů bude postupný, konkrétnější informace zatím nejsou známy. Část vozidel na elektřinu továrna produkuje už teď.
U využívání elektřiny jen z obnovitelných zdrojů jde podle Michníka o způsob obchodování. "Mohu potvrdit, že od příštího roku budeme nakupovat jen elektřinu z obnovitelných zdrojů. Jde o to, že budeme na trhu s elektřinou připlácet za to, že budeme takovou elektřinu dostávat. Firma, která elektřinu dodává, nám zajistí a garantuje, že objem elektřiny, kterou odebereme, bude pocházet jen z obnovitelných zdrojů," řekl Michník.
Společnost Hyundai je největší automobilkou v Jižní Koreji a spolu se sesterskou firmou Kia tvoří jednoho z deseti největších výrobců automobilů na světě. Sériovou výrobu osobních aut v Nošovicích společnost Hyundai oficiálně zahájila v listopadu 2008.
Továrna v Nošovicích je jediným výrobním závodem Hyundai v Evropské unii. Produkuje až 1400 aut denně. Závod má přibližně 3200 zaměstnanců, dalších asi 8700 lidí pracuje pro jeho přímé dodavatele.
Zdroj: ČTK
"Na jeden nově registrovaný elektromobil připadá 265 nově registrovaných benzínových automobilů a 102 naftových vozů. Z toho je patrné, že Češi o elektromobily jeví jen minimální zájem."