Jihokorejské automobilce Hyundai ve čtvrtletí klesl zisk
Přispěla k tomu jednorázová rezerva 1,36 bilionu wonů, kterou si firma dala stranou na úhradu nákladů souvisejících s problémy...
Jihokorejské automobilce Hyundai Motor ve třetím čtvrtletí klesl čistý zisk o 5,1 procenta na 1,41 bilionu wonů (24,3 miliardy Kč). Přispěla k tomu jednorázová rezerva 1,36 bilionu wonů, kterou si firma dala stranou na úhradu nákladů souvisejících s problémy s kvalitou motorů. Automobilka o tom dnes informovala ve zprávě o svém hospodaření. Zároveň ale zvýšila celoroční výhled tržeb a ziskové marže. Sází především na vyšší prodej luxusních modelů a sportovně-užitkových vozů (SUV) a na pokles kurzu jihokorejské měny.
Odhad letošního prodeje firma ještě snížila o sedm procent na 4,01 milionu vozů, zejména kvůli narušení dodavatelských řetězců. Loni automobilka prodala 3,89 milionu vozů.
Tržby za období od července do září automobilka zvýšila o 30,6 procent na 37,7 bilionu wonů. Analytici odhadovali, že tržby dosáhnou 36 bilionů wonů. K růstu přispěla slabá domácí měna, která zlepšila zahraniční tržby převedené na domácí měnu. Jihokorejský won letos vůči dolaru oslabil zatím zhruba o 17 procent.
"Hyundai Motor očekává ve čtvrtém čtvrtletí postupné zotavování z globálního nedostatku čipů a komponentů. Společnost však předpokládá, že vnější nejistoty budou pokračovat, včetně inflace, narušení dodavatelského řetězce a kolísání cen surovin v důsledku geopolitických problémů," uvedla automobilka.
Navzdory tomu firma zvýšila svůj celoroční odhad růstu tržeb o šest procentních bodů na 19 až 20 procent proti předchozímu odhadu z ledna. Provozní ziskovou marži nyní očekává v rozmezí 6,5 až 7,5 procenta, předchozí prognózu zvýšila o jeden procentní bod.
Hyundai uvádí, že prodej elektromobilů díky novým modelům Ioniq 6 a GV60 ve třetím čtvrtletí meziročně vzrostl o 27 procent zhruba na 52.000 vozů. Segment představoval přes pět procent na celkovém prodeji aut.
Hyundai se spolu se svou sesterskou společností Kia Motors řadí z hlediska počtu prodaných aut mezi pět největších automobilek na světě. V listopadu 2008 Hyundai oficiálně zahájil sériovou výrobu osobních aut v Nošovicích na Frýdecko-Místecku, zatímco Kia spustila v prosinci 2007 sériovou výrobu osobních aut u Žiliny na Slovensku.
Zdroj: ČTK