Chování spotřebitelů se trvale změnilo
Podle květnových dat očištěných o kalendářní vlivy došlo k meziročnímu zvýšení maloobchodních...
Podle květnových dat očištěných o kalendářní vlivy došlo k meziročnímu zvýšení maloobchodních tržeb o 5,8 procenta. Výrazný nárůst tržeb o 8,4 procenta byl zaznamenán u nepotravinářského zboží. U potravin došlo k nárůstu tržeb o 1,5 procenta a u pohonných hmot se tržby zvýšily o 8,1 procenta.
Lidé i po otevření kamenných prodejen nakupují výrazně více po internetu. E-shopy zaznamenaly v květnu meziroční růst tržeb o 15,6 procenta. Situace se již pravděpodobně nikdy nevrátí do doby před propuknutím pandemie. Lidé na internetu rádi porovnávají různé ceny stejných produktů a snaží se realizovat výhodnější nákupy než v kamenných obchodech ve svém okolí.
Na dané téma si můžete poslechnout více v podcastu:
<iframe style="border: none" src="//html5-player.libsyn.com/embed/episode/id/19747301/height/90/theme/custom/thumbnail/yes/direction/backward/render-playlist/no/custom-color/00263e/" height="90" width="100%" scrolling="no" allowfullscreen webkitallowfullscreen mozallowfullscreen oallowfullscreen msallowfullscreen></iframe>
Z meziročního pohledu si v květnu polepšily hlavně prodejny s oděvy a obuví, kde vzrostly tržby o 41,1 procenta. Lidé kvůli změnám počasí obměňují své šatníky. Nákupy oděvů a obuvi mohou být dále motivovány rušením prací z domova a konáním společenských akcí. Výrazný růst tržeb byl zaznamenán i ve specializovaných obchodech s počítačovou a komunikační technikou či v obchodech s kosmetickými a toaletními výrobky.
[sc:articleform id=10 articleid=1558]
"Tržby na internetu dál rostou, přestože se již otevřely kamenné prodejny. Z toho lze usuzovat, že se chování českých spotřebitelů trvale změnilo a ani po konci pandemie se již nevrátí do starých kolejí."