Škoda Auto dodala loni celosvětově 878.200 vozů, meziročně o 126.600 méně

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto dodala v loňském roce celosvětově 878.200 vozů...

Škoda Auto dodala loni celosvětově 878.200 vozů, meziročně o 126.600 méně
 Redakce
Redakce

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto dodala v loňském roce celosvětově 878.200 vozů. Meziročně jde o pokles o 126.600 aut. Důvodem poklesu je pandemie koronaviru i krize s nedostatkem čipů do palubní elektroniky. Škoda Auto o tom dnes informovala v tiskové zprávě.

Automobilka očekává, že se situace v dodávkách polovodičů bude postupně uvolňovat v druhém pololetí letošního roku. V předloňském roce firma dodala přes milion vozů. Bylo to o 19,1 procenta méně než v roce 2019, kdy dodala 1,242.800 vozidel. Důvodem poklesu byla taktéž pandemie koronaviru.

Reklama


Na většině trhů zaznamenala firma pokles počtu dodaných vozů. Například v Číně dodala zákazníkům 71.200 vozů. Odpovídá to poklesu o 58,8 procenta. Naopak v Indii si společnost Škoda Auto po uvedení speciálně pro tento trh vyvinutého modelu Kushaq v roce 2021 výrazně polepšila. Zákazníkům tam dodala 22.800 aut, meziročně o 108,9 procenta více.

Reklama


"Rok 2021 byl v historii společnosti Škoda Auto jedním z nejnáročnějších. Pandemie covid-19 spolu s nedostatkem polovodičů výrazně zbrzdily náš růst. Díky flexibilitě a nápaditosti zaměstnanců Škoda Auto, ale i úzké spolupráci s naším sociálním partnerem, Odbory KOVO, a dodavateli jsme společnost navzdory všem obtížím provedli uplynulým rokem s dobrým výsledkem," řekl předseda představenstva Thomas Schäfer.


V západní Evropě dodala společnost v roce 2021 svým zákazníkům 409.000 vozů,což ve srovnání s předchozím rokem představuje pokles o 5,9 procenta. V Německu, na svém největším trhu, zaznamenala automobilka Škoda v uplynulém roce 136.800 dodávek zákazníkům, tedy o 15,4 procenta méně než v předchozím roce.


Ve střední Evropě dodala Škoda Auto loni 164.100 vozů, meziročně o 9,8 procenta méně. Na domácím českém trhu poklesly dodávky zákazníkům v období od ledna do prosince 2021 o čtyři procenta na 79.900 vozů.


Ve východní Evropě bez Ruska dodala automobilka zákazníkům 35.800 vozů, o 9,2 procenta méně v porovnání s rokem 2020. V Rusku představuje 90.400 dodaných vozů ve srovnání s předchozím rokem pokles o 4,4 procenta.


Nejprodávanějším modelem byla v loňském roce tradičně Octavia, firma jich dodala 200.800 kusů, meziročně o 22 procent méně. Na druhém místě se umístil Kamiq s 120.700 dodanými kusy, oproti roku 2020 to bylo o 6,1 procenta méně. Nového, plně elektrického SUV Enyaq iV dodala Škoda loni 44.700 kusů.


Škoda Auto provozuje tři výrobní závody v České republice. Během loňského roku musela několikrát výrazně omezit či zcela zastavit výrobu kvůli nedostatku čipů.


Zdroj: ČTK
Reklama

Vědomosti dne

Proč cena zlata stále roste?

Zlato je cenný kov, který provází lidstvo po tisíciletí. Vždy bylo symbolem bohatství a napříč věky vždy dokázalo udržet svou hodnotu. A právě v tom spočívá jeho přitažlivost pro investory. Je to aktivum, které dlouhodobě obstálo přes všechny krize a ekonomické turbulence. Proč je zlato dobrá investice a proč jeho cena dlouhodobě roste?

Jak začít investovat

Investování je jedním ze způsobů, jak se účinně bránit proti inflaci a ochránit své peníze. Základem však je, poznat nejprve své možnosti, preference a stanovit si realistická očekávání. Váš investiční plán by měl počítat se třemi základy investování - výnosem, rizikem a likviditou.

Co je inflace a jak se projeví v investování?

Již druhá polovina roku 2021 přinášela první predikce možného turbulentního růstu cen v následujícím obdobím. V České republice v té době také začala pomalu stoupat míra meziroční inflace. Ze standardních z posledních let 2-3 % se inflace ke konci roku vyšplhala na 6,6 % a další růst na sebe nenechal dlouho čekat.

Reklama
Reklama