Tesla předala firmě PepsiCo svůj první nákladní elektromobil Semi

Tesla však neposkytla žádné aktualizované prognózy k ceně, výrobním plánům ani množství nákladu, který auto může převážet...

Tesla předala firmě PepsiCo svůj první nákladní elektromobil Semi
 Redakce
Redakce

Výrobce elektromobilů Tesla předal ve čtvrtek společnosti nápojové PepsiCo svůj první nákladní elektromobil Semi. Tesla však neposkytla žádné aktualizované prognózy k ceně, výrobním plánům ani množství nákladu, který auto může převážet. Informovala o tom agentura Reuters.

Předání vozu v nevadském závodě Tesly se účastnil generální ředitel firmy Elon Musk. Ten uvedl, že bateriový nákladní vůz pro dálkovou dopravu sníží emise na dálnicích a výkonem a bezpečností překoná současná auta s naftovým motorem. Bude využívat technologii rychlého nabíjení, kterou Tesla použije také ve svém připravovaném pick-upu Cybertruck.

Reklama

Musk poznamenal, že o vývoji plně elektrického kamionu Tesla informovala před pěti lety. Odborníci z oboru přesto zůstávají skeptičtí k tomu, že nákladní elektromobily na baterii ekonomicky zvládnou převážet velké náklady na vzdálenosti stovek kilometrů.

Tesla neoznámila ceny modelu Semi, neposkytla podrobnosti o původně plánovaných variantách vozu ani nedodala prognózu dodávek pro PepsiCo a jiné zákazníky. Uvedla, že začne Semi používat k přepravě dílů do svého závodu v Kalifornii.

Reklama

V roce 2017 Tesla uvedla, že verze Semi s dojezdem 300 mil (482,8 km) bude stát 150.000 USD (3,5 milionu Kč) a verze s dojezdem 500 mil (804,7 km) pak 180.000 USD (4,2 milionu Kč). Od té doby se ale výrazně zvýšily ceny osobních vozů Tesla.

Předsedkyně správní rady Tesly Robyn Denholmová nedávno uvedla, že Tesla by letos mohla vyrobit 100 vozů Semi. Musk řekl, že cílem Tesly je v roce 2024 vyrobit 50.000 nákladních vozů.

V roce 2017 si výrobce nealkoholických nápojů PepsiCo objednal 100 nákladních vozů. Mezi další firmy, které si nákladní vůz Semi objednaly, patří pivovar Anheuser-Busch, přepravní firma United Parcel Service (UPS) a maloobchodní řetězec Walmart.

Musk uvedl, že používá Semi pro testovací jízdy mezi závody v Nevadě a Kalifornii. Na jedno nabití podle něj vůz ujel 500 mil a i s nákladem vážil 81.000 liber (36.741 kg).

Tesla nezveřejnila hmotnost nenaloženého vozu Semi, což je jedna z důležitých specifikací a důležitý faktor pro stanovení efektivity elektrických nákladních vozů. Prezentace vozu také skončila bez toho, aby Musk odpovídal na otázky, jak to na akcích Tesly často dělá.

Tesla původně plánovala zahájit výrobu Semi v roce 2019. Od doby představení vozu začali bateriové nákladní vozy vyrábět i konkurenti, například firmy Daimler, Volvo, Nikola a Renault.

Na snímku na prezentaci Tesla také ukázala obrázek budoucího robotaxi, které je ve vývoji, s maketou budoucího vozu zakrytou plachtou.


Zdroj: ČTK

Reklama

Vědomosti dne

Jak obchodovat s akciemi

Svět velkých financí a tradingu na burzách je nyní otevřenější, než kdy dřív. Investiční strategie, které byly dříve výsadou malé skupiny finančníků, jsou dnes přístupné každému, kdo si zřídí účet u brokera, kterých je celá řada. Než se ale investor vrhne do světa obchodování akcií, měl by znát základní termíny a principy.

Proč cena zlata stále roste?

Zlato je cenný kov, který provází lidstvo po tisíciletí. Vždy bylo symbolem bohatství a napříč věky vždy dokázalo udržet svou hodnotu. A právě v tom spočívá jeho přitažlivost pro investory. Je to aktivum, které dlouhodobě obstálo přes všechny krize a ekonomické turbulence. Proč je zlato dobrá investice a proč jeho cena dlouhodobě roste?

Jak začít investovat

Investování je jedním ze způsobů, jak se účinně bránit proti inflaci a ochránit své peníze. Základem však je, poznat nejprve své možnosti, preference a stanovit si realistická očekávání. Váš investiční plán by měl počítat se třemi základy investování - výnosem, rizikem a likviditou.

Reklama
Reklama