Verizon prodá fondu Apollo za pět miliard USD divizi se značkami AOL a Yahoo
Americká telekomunikační společnost Verizon Communications prodá investičnímu...
Americká telekomunikační společnost Verizon Communications prodá investičnímu fondu Apollo Global Management za pět miliard USD (107,1 miliardy Kč) divizi Verizon Media, která zahrnuje značky získané akvizicí internetových firem AOL a Yahoo. Verizon dnes oznámil, že po dokončení transakce se divize přejmenuje na Yahoo a Verizon si v ní ponechá desetiprocentní podíl. Transakce by měla být dokončena ve druhé polovině letošního roku.
Mediální divize Verizonu zahrnuje značky jako TechCrunch, Yahoo Finance, Engadget, Makers, Ryot a Flurry. Tržby divize v prvním čtvrtletí činily 1,9 miliardy USD.
Verizon tento majetek prodává za mnohem nižší cenu, než ho před několika lety koupil. Za AOL v roce 2015 zaplatil 4,4 miliardy USD a firmu Yahoo v roce 2017 získal za 4,5 miliardy USD. Nepodařilo se mu však zvýšit jejich růst a v roce 2018 zaúčtoval odpisy hodnoty majetku mediální divize v objemu 4,6 miliardy USD. K neúspěchu divize přispělo i to, že trh s digitální reklamou ovládli větší hráči, jako je Facebook a Google.
Prodejem mediální divize Verizon naznačuje, že už nemá zájem o média, na rozdíl od konkurentů. Například společnost AT&T se snaží ze své mediální divize WarnerMedia učinit konkurenta firem Netflix a Disney na trhu streamovacích služeb, i když po akvizici médií bojuje s vysokým dluhem. Také poskytovatel internetových služeb Comcast je v médiích stále aktivní se značkou NBC Universal.
V poslední době přibývalo informací, že Verizon se chce svých mediálních aktivit zbavit a místo toho se zaměřit na mobilní sítě a poskytování internetu. Loni prodal agregátor zpráv HuffPost firmě BuzzFeed a nedávno prodal nebo uzavřel další mediální aktiva, jako je Tumblr a Yahoo Answers, uvedl zpravodajský server CNBC.
Zdroj: ČTK
"V únoru letošního roku vyšlo najevo, že do společnosti Verizon investoval Warren Buffett přes svou společností Berkshire Hathaway."