Výsledky Alphabet: skvělý růst za cenu vyšších nákladů
Akcie Alphabet (GOOG) včera po skončení amerického obchodování reportovaly výsledky za první kvartál letošního roku, které byly lepší než očekávání trhů.
Akcie Alphabet (GOOG) včera po skončení amerického obchodování reportovaly výsledky za první kvartál letošního roku. Ty byly lepší než očekávání trhů. Tržby rostly o necelých 26 procent. Srovnatelný zisk na akcii dosáhl 9,93 dolaru. To bylo o 64 centů více než očekávání a rostl tak o 28 procent. Celkové zisky podle nových účetních pravidel, které zahrnují i aktuální přecenění akciových investic firmy, dosáhly dokonce hodnoty 13,33 dolarů na akcii.
Investoři mohli reagovat na tyto excelentní výsledky opatrně z mnoha důvodů. Nemusel se jim líbit pokles provozní ziskové marže a růst akvizičních nákladů na obsah (meziročně narostl o 61 procent). Tento růst byl způsoben zejména novou dohodou s firmou Apple, v budoucích kvartálech by měl dle analytiků poklesnout. Akviziční náklady v samotné síti Google rostly “pouze” o 20 procent.
Investiční náklady se jednorázově ztrojnásobily díky investicím do výroby hardwaru (například u smartphonů). Volné peněžní toky za kvartál tak byly meziročně zhruba poloviční.
V širším kontextu se investoři mohou obávat například vyššího zdanění v Evropě, GDPR, regulace kvůli problémům s únikem dat Facebooku či celkové “lenosti” trhů vlivem efektu “Sell in May”.
Z hlediska segmentů rostly tržby z reklamy meziročně o 24 procent. "Ostatní tržby", včetně projektu chytrých domácnosti Nest, rostly o 36 procenta a "Otatní sázky" rostly o 14 procent.
Objem placených kliků, které firma získala, vzrostl meziročně o 59 procent. Příjmy na jeden klik ale poklesly meziročně o 19 procent. Důvodem této dynamiky růstu objemu a zároveň poklesu výnosu je rapidní přesun uživatelů k mobilním zařízením. Objemy kliků rostou, ale tržby z nich jsou na mobilech nižší než u klasické PC reklamy.
Firma nově reportovala a bude reportovat akciové investice (podíly v jiných firmách) dle aktuálních realizovaných i nerealizovaných zisků, tedy podle aktuální tržní ceny jako ostatní příjmy. Google Nest bylo přesunuto z "Ostatních sázek" do "Ostatních tržeb".
[sc:articleform id=10 articleid=567]